اتوماسون صنعتی

ماژول Ignition SQL Bridge

اگر راهی آسان تر برای انتقال داده ها بین طبقه کارخانه و بقیه شرکت شما ، به ویژه بین PLC ها و پایگاه های داده SQL وجود داشت ، چه می شد؟ این می تواند فرصت های زیادی را برای بهبود کارایی ، ذخیره سازی داده ها ، همگام سازی ، زمان به روز ، بینش داده ها باز کند - و لیست همچنان ادامه دارد.

ماژول Ignition SQL Bridge به همین منظور ساخته شده است. همانطور که از نامش پیداست ، SQL Bridge Module به عنوان مجرای بین PLC ها و هر پایگاه داده SQL عمل می کند. سالهاست که شرکتها از آن به عنوان "چاقوی ارتش سوئیس" برای انواع نیازهای مدیریت داده های صنعتی استفاده می کنند.


تراویس کاکس ، مدیر بخش مهندسی فروش ، اتوماسیون اچ ام ای 107bv استقرایی ، 12 مورد از کاربردهای قدرتمند بسیاری از ماژول SQL Bridge را مورد بحث قرار می دهد. شما نه تنها ده ها روش برای استفاده از این ابزار همه کاره را یاد خواهید گرفت ، بلکه می توانید راه های هیجان انگیز دیگری را برای استفاده از آن در شرکت خود بیابید.


بیاموزید که چقدر آسان است:


داده های متنی را به داده های تاریخی اضافه کنید

PLC ها را از طریق پایگاه داده SQL همگام سازی کنید

ترتیب محصولات در یک خط

مقادیر PLC را برای رویه های ذخیره شده در پایگاه داده ترسیم کنید

مدیریت دستور العمل ها (شامل نسخه ی نمایشی)

پیگیری تولید

و بیشتر

مطالب مرتبط:


پست وبلاگ: 12 روش قدرتمند برای استفاده از PLC ها با پایگاه های داده SQL - قسمت 1

پست وبلاگ: 12 روش قدرتمند برای استفاده از PLC ها با پایگاه های داده SQL - قسمت 2


رونوشت:


(مجری ، دان پیرسون ، به طور مختصر موضوع ، نرم افزار اتوماسیون القایی و احتراق را معرفی می کند ، و سپس مجری ، تراویس کاکس را معرفی می کند.)


تراویس: خیلی متشکرم ، دان. سلام به همه. بسیار خوشحالم که امروز اینجا هستم تا قدرت SQL Bridge Module for Ignition را به شما نشان دهم. و من فقط کمی سابقه دارم ، من از ابتدا همانطور که دان در آنجا با این شرکت کار می کرد ، بودم و تکامل نرم افزار ما را از همان اولین محصول ، که به نظر می رسد ماژولی است که ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد ، مشاهده کردم. درباره امروز اینجا ، به آنچه که اکنون در اینجا با Ignition و پلت فرم داریم. بنابراین امروز من واقعاً می خواهم یک تصویر سریع از قدرت یکی از ماژول ها به ویژه SQL Bridge Module به شما ارائه دهم. قبل از اینکه وارد این موضوع شوم ، بسیاری از مردم به وب سایت ما می آیند یا به Ignition فقط به عنوان برنامه های HMI ، SCADA و MES نگاه می کنند. و در واقع واقعاً ، وقتی واقعاً Ignition را کشف می کنید و بیشتر در مورد آن نگاه می کنید ، کارهای بیشتری می توانید با آن انجام دهید. اگر به کوه یخی فکر می کنید ، در بالای کوه یخ همان چیزی است که مردم در مورد MES و SCADA و IIoT فکر می کنند. اما اگر به زیر کوه یخ نگاه کنید ، احتراق می تواند خیلی بیشتر از این کار کند. این برنامه برای موارد دیگری مانند سیستم های هشدار دهنده کامل ، گزارش دهی ، سرور و سرویس گیرنده MQTT ، موتورهای منطقی ، داشبوردها ، واسطه های ERP ، سرویس های وب ، سرورهای پایگاه داده ، سرورها و سرویس گیرندگان OPC UA استفاده می شود و لیست همچنان ادامه دارد .


تراویس: و ما دیده ایم که مشتریان ما از Ignition به روشهای مختلف استفاده می کنند و برخی از آنها با آنچه شما قادر به کار هستید بسیار نوآورانه هستند. بنابراین احتراق دارای امکانات وسیعی است که فراتر از محدوده HMI ، SCADA ، MES است. و آنچه ما امروز در اینجا انجام می دهیم این است که در مورد برخی از این امکانات به ویژه با ماژول SQL Bridge صحبت کنیم. بنابراین ما وبینار امروز را بر روی SQL Bridge Module for Ignition متمرکز می کنیم و این یکی از ماژول هایی است که به انتقال داده ها بین PLC و پایگاه داده می پردازد. کمی از منشاء SQL Bridge Module ، این محصول به عنوان محصولی به نام FactorySQL شروع شد ، که محصول قدیمی ما بود. در واقع این اولین محصولی بود که ما در اینجا در Automation Inductive توسعه دادیم. مدیرعامل ما ، استیو هچتمن ، یک سیستم ادغام کننده سیستم های کنترل در ساکرامنتو بود و دائماً با سیستم هایی که به هم متصل نمی شدند ، که قادر به قرار دادن داده ها در پایگاه داده SQL نبودند ، نتوانستند نتایج بدست آورند ، یا مشکلاتی را حل می کرد. تجزیه و تحلیل مورد نیاز ما از این سیستم ها با نرم افزار یا فناوری موجود در آن زمان.


تراویس: استیو راه بهتری برای انتقال داده ها از طرف عملیات به سمت فناوری اطلاعات می خواست. بنابراین او ایده انتقال داده ها بین PLC ها و پایگاه های داده SQL را مطرح کرد و برای رسیدن به PLC جایی است که شما OPC را استاندارد می کنید. بنابراین ما در اینجا در مورد پایگاه های داده SQL صحبت می کنیم. بنابراین ممکن است MySQL ، Microsoft SQL Server ، Oracle ، Postgres و سایر مواردی باشد که ما داده ها را در قالب بسیار باز نگه می داریم که می تواند با سایر سیستم ها به ویژه در بخش فناوری اطلاعات قابل تعامل باشد.


تراویس: بنابراین ، استیو و یک تیم کوچک از مهندسان نرم افزار ابزار FactorySQL را توسعه دادند که می تواند داده ها را بین PLC ها و پایگاه داده منتقل کند. این واقعا چاقوی ارتش سوئیس استیو به عنوان یکپارچه کننده شد و به او آزادی زیادی داد تا مشکلات مشتریان خود را حل کند. و ما امروز در مورد برخی از کارهایی که می توانید با آن ماژول انجام دهید صحبت می کنیم. بنابراین ، در نهایت ، ما اتوماسیون استقرایی را شروع کردیم و FactorySQL را به سایر ادغام کنندگان ارائه دادیم و از آن زمان به بعد به عنوان ماژول SQL Bridge به بخش اصلی پلت فرم Ignition تبدیل شده است. بنابراین نرم افزار قدیمی ما به عنوان ماژول به پلت فرم منتقل شده بود.


تراویس: در حال حاضر ، قبل از وارد شدن به خصوص به ماژول SQL Bridge ، همیشه وقتی به این سوالات نگاه می کنید سوالات زیادی در مورد این دو ماژول وجود دارد.پشته نرم افزار و آن ماژول SQL Bridge و ماژول Tag Historian است. و هر دو ماژول بسیار مهمی برای Ignition هستند و عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند و تفاوت های قابل توجهی بین این دو ماژول وجود دارد.


تراویس: بنابراین ، من می خواهم قبل از ورود ما به SQL Bridge ، بطور خاص آنها را پاک کنم. ماژول Tag Historian ، بیایید ابتدا روی آن تمرکز کنیم ، که در درجه اول برای ترجیح ارزشهای فرآیند شما ایجاد شده است ، راهی آسان برای وارد کردن برچسب ها به پایگاه داده SQL ، سپس مشاهده نمودار یا خلاصه کردن داده ها در قالب جدول است. تا آن را برگردانم و ما کارهای زیادی انجام داده ایم تا پیکربندی آن بسیار کارآمد و آسان باشد ، مخصوصاً به این معنا که از پایگاه های داده SQL استفاده می کنیم. بسیاری از مشتریان ما اطلاعات زیادی در مورد پایگاه های داده ندارند ، بنابراین این کار باعث می شود که آنها بتوانند به راحتی کار کنند. در مقایسه ، ماژول SQL Bridge ، آن ماژول ماست ... ما دوست داریم آن را Transaction Manager بنامیم ، راهی برای انتقال داده ها بین سرور OPC یا PLC و پایگاه داده SQL است. و ما می توانیم آن را به هر طریقی که می خواهیم حرکت دهیم ، چه بر اساس برنامه ، چه در زمان سنج ، چه بر روی محرک ها.


تراویس: بنابراین آنها واقعاً ... تفاوت بزرگی بین این دو ماژول ، ماژول SQL Bridge می تواند عملکردهای زیادی را انجام دهد ، در حالی که Tag Historian بر روند متمرکز شده است ، بر آسان بودن استفاده در این زمینه متمرکز شده است. بنابراین اگر این دو را در کنار هم قرار دهید و مقایسه هایی انجام دهید ، شاید مزایا و معایب ، بر روی Tag Historian ، کنترل طرح پایگاه داده را در دست ندارید.


تراویس: داده ها در قالب باز در پایگاه داده SQL هستند ، اما ما طرحواره را کنترل می کنیم و پارتیشن بندی داده ها را انجام می دهیم. بنابراین ما در واقع داده ها را به جداول جداگانه ، پایگاه داده ، تفکیک می کنیم و این فقط برای به حداکثر رساندن عملکرد پایگاه داده SQL است. بنابراین Ignition از این واقعیت مراقبت می کند ، جایی که مشتریان نگران اطلاعات زیادی در مورد پایگاه داده ها نیستند. ما داده ها را هنگام تغییر وارد می کنیم ، ما از الگوریتم ها برای انجام برخی از فشرده سازی ها استفاده می کنیم در حالی که ما داده ها را وارد نمی کنیم مگر اینکه واقعاً به آن نیاز داشته باشیم ، و هنگامی که ما درون یابی را انجام می دهیم ، آن داده ها را باز می گردانیم. در واقع هیچ اطلاعاتی در مورد پایگاه داده SQL یا زبان SQL وجود ندارد. و ما کمی زمینه داده را از دست می دهیم ، ما فقط هر یک از برچسب ها را به صورت جداگانه به پایگاه داده وارد می کنیم. اکنون ، اگر به ماژول SQL Bridge نگاه کنید ، به ویژه برای ثبت سابقه ، می توانید طرح پایگاه داده را کنترل کنید ، می توانید داده ها را در هر فرمت دلخواه قرار دهید ، می توانید جداول خود را ایجاد کنید ، می توانید داده ها را در رویه های ذخیره سازی قرار دهید. ، یا هر قالب دیگری که می خواهید.


تراویس: در حال حاضر ، فشرده سازی یا تقسیم بندی داده ها وجود ندارد ، بنابراین ما از برخی از این ویژگی ها استفاده نخواهیم کرد ، اما بیشتر قدرت را در اختیار شما قرار می دهیم. بنابراین هرچه اطلاعات بیشتری در مورد پایگاه داده ها داشته باشید ، بیشتر می توانید از زبان SQL استفاده کنید ، همچنین می توانید از تکنیک های پایگاه داده برای تجزیه و تحلیل قوی تر اطلاعاتی که در اختیار دارید ، و همچنین ارائه داده های زمینه ای بیشتر استفاده کنید.


تراویس: و همانطور که گفتم ، ماژول SQL Bridge ، آنها کارهای خارج از برنامه و زمان سنج و راه اندازی را انجام می دهند و بنابراین این واقعا یک راه عالی برای ثبت وقایع است ، که ما امروز در اینجا بسیار خواهیم دید. بنابراین امیدوارم ، این به شما حس خوبی از دو ماژول می دهد. آنها مطمئناً متقابل نیستند. بسیاری از مشتریان از آنها در برنامه های خود استفاده می کنند ، زیرا سناریوهایی وجود دارد که شما می توانید از هریک از آنها استفاده کنید.


تراویس: هر چند امروز ، ما روی ماژول SQL Bridge تمرکز می کنیم و 12 مورد استفاده برای ماژول و نحوه انتقال داده ها بین PLC به پایگاه داده را نشان می دهیم و هر کدام را مرور می کنیم یکی از این موارد و در پایان ، ما در واقع یکی از آنها را نشان می دهیم ، که مدیریت دستور العمل است. بنابراین شما در واقع می توانید ببینید که چگونه می توان آنچه را که ما در آن گروه Transaction Group می نامیم پیکربندی کنیم تا بتوانیم این منطق را انجام دهیم.


تراویس: بنابراین ما تاریخ را با زمینه شروع می کنیم ، به نحوه همگام سازی دو یا چند PLC از طریق پایگاه داده SQL می پردازیم. ما نشان خواهیم داد که چگونه می توانیم با برنامه های اسکن بارکد ارتباط برقرار کنیم ، چگونه می توان توالی یابی ، نگاشت مقادیر PLC در رویه های ذخیره شده در پایگاه داده ، ایجاد یک زمانبند ، مدیریت دستور العمل ، همانطور که گفتم ، پیاده سازی OEE و خرابی OEE به شکل ساده ، نه انجام کارهای دیوانه کننده زیرا ماژولی برای این کار وجود دارد ، اما در یک روش ساده نحوه انجام کار در زمان خرابی در OEE ، ردیابی تولید ، دست دادن با PLC ، کنترل داده های زمان واقعی با برنامه های شخص ثالث و در نهایت ، ابزارهای ETL.


تراویس: بنابراین بدون هیچ گونه توضیح بیشتر ، بیایید هر یک از این موارد را بررسی کنیم و اگر در طول راه سوالی وجود داشت ، لطفاً آنها را در کنسول وبینار Goto خود قرار دهید. ما می توانیم سعی کنیم در طول این مدت به آنها برسیم ، در غیر این صورت ، در پایان به آنها می رسیم ، البته ، پس از تظاهرات ، زمان زیادی برای پرسش داریم. بنابراین در اولین مورد استفاده ، تاریخ با زمینه است. بنابراین همانطور که اشاره کردم ، ماژول Tag Historian در جمع آوری داده های تاریخی از هر یک از برچسب های شما عالی است و ماژول SQL Bridge برای موارد زیر مناسب است.


برچسب ها : اتوماسيون صنعتي اصفهان ,
+ نوشته شده در شنبه 16 مرداد 1400ساعت 18:38 توسط شاهان اتومیشن | | تعداد بازدید : 72

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ اقساط اپل
بستن تبلیغات [X]